שאריות אלו שאנו מאכילים בהן את כלבינו – על שום מה?

באחד הביקורים שלי אצל הוטרינר עם ברונו, החתול התלת רגלי המופלא, נתקלתי בבחור שהגיע עם שני כלבי קולי גזעיים ומטופחים, לאחר שהוטרינרים הצילו את חייה של הנקבה ברגע האחרון. הבחור סיפר לי שהוא נתן לשני הכלבים לאכול תבשיל שהכיל הרבה מאד שום. "איזו טיפשות", הוא אמר בחרטה, "איך לא ידעתי שזה רעל בשבילהם? הזכר אכל פחות, אבל היא כמעט מתה לי". זאת הייתה הפעם הראשונה בחיי ששמעתי ששום רעיל לכלבים. וזה לא שלא גידלתי כלבים בעבר; צ'אנס, שתחייה, עוד מעט בת 12.

די נחרדתי לגלות שהייתי כל כך חסרת זהירות כל השנים האלה. בדרך כלל, כשאני מתכוונת לגדל בעל חיים חדש, או כשאחד כזה נוחת עלי משום מקום (ע"ע ג'קסון), אני מבררת טוב טוב מה זה דורש, מכל הבחינות: תזונה, מקום, זמן, כסף, טיפולים וטרינריים. ובכל דבר שאני לא בטוחה לגביו – אני בודקת. כשזה מגיע לכלב, "חברו הטוב ביותר של האדם", לפעמים אנחנו מרגישים כאילו אנחנו כבר יודעים הכל. כלבים הם ברירת המחדל של חיות המחמד, ולפעמים גם גורס האשפה המשפחתי. הם גם מתמחים במבט המתחנן שאומר "תביא קצת, אל תהיה קמצן, אני נורא רעב ומסכן" (שזה, אגב, הרגל רע שאפשר לפתור בקלות בלתי נתפסת). אבל האם אתם באמת בטוחים לגבי מה אסור ומה מותר להם לאכול?

מידע קיים בשפע, ואפילו מצאתי מצגת נחמדה שמרכזת את כל המאכלים האסורים לכלבים. יש שם דברים שיכולים להפתיע אתכם – כמו למשל אבוקדו וענבים. יש גם מצגת מקבילה לחתולים, ובכלל, אני ממליצה לכם לא להניח מראש שאתם יודעים הכל, ולקחת כמה דקות כדי להריץ חיפוש מקביל לכל בעל חיים אחר שאתם מגדלים – אם אתם רוצים להימנע מלהגיע למצב של הבחור שפגשתי. אמנם היה לו המון מזל, אבל נראה לי ששכל עדיף.

וכמובן שאני לא יכולה לסיים את הפוסט הזה בלי הקליפ המצויין של Simon's cat, ובלי לאחל לכם ולבני משפחותיכם (פרוותיים יותר או פחות) תקופת חגים לא-טראומטית ככל האפשר.

חג שמח!

פוסט זה פורסם בקטגוריה בעלי חיים, חתולים, כלבים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

