אז מה רואים היום? חלק א'

כבר 12 שנים שאין לי טלוויזיה. אני גם לא רואה צורך להחזיק כזאת (לפחות כל עוד אין לי פלייסטיישן). כשהפסקתי לצפות עדיין לא היה לטלוויזיה תחליף הולם; היום יש כבר מספיק כאלה, ואחד ממקורות צריכת התוכן העיקריים שלי הוא YouTube.

עם השנים, שמתי לב שהגלישה שלי ב-YouTube הפכה מרנדומאלית לממוקדת ומכוונת מטרה. יש לי כבר אג'נדה קבועה, מנויים לערוצים ספציפיים, ואף פעם לא חסר מה לראות. היום אני רוצה לחלוק איתכם כמה מהערוצים החביבים עלי. בגדול, אפשר לחלק את תחומי העניין שלי לשתי קטגוריות על: מעניין ומשעשע. בחלק זה של הפוסט אדבר על המעניינים, ובחלק ב' – על המשעשעים.

המעניינים

נתחיל בקליל: MinutePhysics עוזרים לכם להבין תופעות ותיאוריות פיזיקליות בהרצאות קצרצרות של פחות משתי דקות, בליווי אנימציה חביבה ודוגמאות משעשעות. אל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם מבינים פתאום מה שהמרצה לפיזיקה ניסה להסביר לכם לפני שנים.


הערוץ של האוניברסיטה העברית בירושלים מאפשר לכם לראות הרצאות באורך מלא. אחת מהמרתקות היא סדרת ההרצאות של ד"ר יובל נח הררי, בקורס "היסטוריה עולמית". הררי ידוע כמרצה יוצא דופן המגנה את תפישתו העצמית של המין האנושי כ"נזר הבריאה". ספרו "קיצור תולדות האנושות" הפך לרב מכר בזמן שיא, ובשילוב עם התגובות הנלהבות של הסטודנטים שלו ושל צופים בהרצאות אונליין, הוא מוכיח שאפשר בהחלט לאהוב קורסי מבוא.


KhanAcademy – סלמאן קהאן (לא להתבלבל עם השחקן ההודי באותו השם) הוא אדם שיודע להסביר הכל לכולם. הוא גם אדם שהחליט שידע צריך להיות נגיש לכולם, והוא לא השאיר את זה ברמת התיאוריה. ב-2004 הוא התחיל להעלות קליפים לרשת כדי לעזור לבת דודתו בלימודים, וזכה לתגובות נלהבות. היום הוא עוסק בזה במשרה מלאה, ללא מטרות רווח, מעלה קליפים בקצב רצחני, במגוון של נושאים ובטווח גדול של רמות, בעיקר בתחומי המדעים.


TED היא ועידה אקדמית שמארחת מרצים במגוון תחומים, תחת המוטו "רעיונות ששווה להפיץ". בערוץ שלהם ביוטיוב תמצאו הרצאות מעוררות מחשבה, מעוררות השראה ולפעמים גם סוחטות דמעות.


הפוסט הבא יפורסם כבר ב-2012, אז אני מקווה שסיפקתי לכם מספיק מה לראות עד אז. כמובן שאתם מוזמנים (ואפילו מחויבים מוסרית) להוסיף ערוצים שפספסתי בתגובות לפוסט. שנה טובה לכולם!

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, מדע. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

